Amroh Uniframe onderdelen ter beschikking stellen
De Dag voor de Radioamateur 2011 was weer een happening van betekenis. Ondanks (of dankzij?) het mooie weer stroomde de Americahal in Apeldoorn zaterdagmorgen weer vol met geïnteresseerde en kooplustige radioamateurs. De officiële opening trok een honderdtal belangstellenden, niet veel als je het aantal bezoekers bekijkt. De wegblijvers hebben dan ook de kwinkslagen in de toespraak van Klaas, PA0KLS en de benoeming van PA0VVH als amateur van het jaar gemist. De lezing over het stoomschip Rotterdam en PI4HAL vond men duidelijk interessanter, daar zaten ongeveer 150 mensen! Voor beide presentaties was het grijzekoppetjesgehalte hóóg.







Zo maar een avond op 80 meter. Twee Britse stations zijn met elkaar in verbinding en na afloop van dat QSO roep ik één van de OM’s aan. G3MJX, Tony in Cromer. Toevallig was ik de schoenendozen met QSL-kaarten aan het ordenen en tussen een enorme stapel Engelse kaarten viste de kaart van G3MJX op. Het was een bevestiging van een QSO op 12 maart 1991!









Alweer de laatste Beam van 2010, zo vliegt de tijd om! Voor mij een veelbewogen jaar met vele hoogtepunten: de top van de Kilimanjaro, de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, met pensioen gegaan en last but not least ons 40-jarig huwelijksfeest! Het 65-jarig jubileumfeest van de afdeling paste dus mooi in de lijst van heugelijke gebeurtenissen, een leuke avond gehad met de oldtimers. Ben PA0BWX wist mij nog te herinneren aan onze eerste kennismaking in zijn shack in Enschede zo rond 1962.